Grupper

Kontakt oss for tilbud og dialog om et opplegg som passer for dere. Hos oss kan du bare leie anlegget og gjøre alt selv, eller vi kan ordne alt fra mat, transport, opplegg og opphold. Vi skreddersyr gruppeturen sammen med dere!

Vi har erfaring med blant annet klasseturer, firmaturer, korpstur, korsamlinger, konfirmantleirer, padle- og dykketurer, bryllup, feiringer og mange andre ulike arrangement.

Plass til alle

3 hus - 17 soverom - 70 senger

Husene på Skårøya var skole og forsamlingshus for lokalbefolkningen mens øygruppa Ytre Kvenvær enda var et levende samfunn med flere hundre fastboende. Siden har førti år med leirskole også blitt en viktig del av vår historie.

Hos oss finner du rom med alt fra to til ti sengeplasser. Vi er ikke et femstjerners hotell, men kan tilby turisthyttestandard tett på naturen.

Unike omgivelser

Felles opplevelser

Når dere bestiller gruppetur til Skårøya får dere hele området for dere selv. Bestiller du hele anlegget får du tilgang til mange robåter og kajakker, slik at hele gruppen kommer seg på tur i skjærgården sammen. I den lune bukta tett på storhavet kan dere finne roen og nye felles opplevelser. Store uteområder, forsamlingssal og storkjøkken gjør det lett å være mange sammen.

Bærekraftig

Fiske og sanking

På Skårøya befinner du deg midt i havets fantastiske matfat. Her kan du fiske makrell fra land, eller sette garn og krabbeteiner. Fisk etter lyr og torsk i skjærgården med våre kajakker og robåter, eller sett kursen ut mot storhavet på jakt etter lange, brosme og sei. Er du heldig treffer du på flyndre og kveite også.

Hvis du dykker eller har våtdrakt ligger kamskjell på sandbunnen og venter på deg, eller du kan plukke blåskjell fra bergene.

For den eventyrlystne er det bare å slå seg løs med tang, tare, kråkeboller og snegler.

Det smaker ekstra godt å spise maten du selv har sanket!

Ut på tur

På sjøen eller på land

Med robåt og kajakk er de hundrevis av øyene og holmene i skjærgården lett tilgjengelig for besøkende. Vi er godt kjent i området og kan tipse deg om skjulte laguner, smale kanaler, labyrinter av holmer, og gode leirplasser for lunsj og samlinger. Eller kanskje du vil legge turen innom kirkegården, det gamle handelsstedet eller kirkeruinene?

På land kan du spasere langs gressveien og over brua til Gjøssøya, eller ta turen opp på varden og se på solnedgangen.

Nyt

Det enkle livet

Kaffekoppen på brygga mens sola står opp.

Solnedgangen over storhavet fra varden på Skårøya.

Ørnen som seiler rolig på den varme oppdriften .

Ærfuglkullet som sakte glir over havspeilet.

Nisene som leker seg i bukta.

En bok i sofaen etter en god middag.

grafikk_web_1